poniedziałek, 29 maja 2017

24 rzeczy, za które jestem wdzięczna





















Rok temu, kiedy pisałam do siebie list do otworzenia na następnych urodzinach (tak, rzeczywiście postanowiłam to zrobić, choć wydawało mi się to trochę żenujące, ale w rezultacie każdemu polecam), mówiłam, że chciałabym mocnej doceniać na co dzień to co mam. W związku z tym, od czasu do czasu tworzę sobie takie podsumowania i zastanawiam się nad tym, co dla mnie ważne. Kolejne urodziny są idealną okazją do stworzenia takiej listy, tym razem zdecydowałam podzielić się nią z Wami i zainspirować Was do stworzenia takiej listy dla siebie.


24 rzeczy, za które jestem wdzięczna w 24 urodziny


Jestem wdzięczna za to, że:


1. Mam wokół siebie wspaniałych ludzi, których kocham i którzy mnie kochają, wiem, że zawsze mogę na nich liczyć.

2. Mogę wciąż odnajdywać w sobie nowe dobre cechy i rozwijać nowe umiejętności.

3. Mogę codziennie budzić się w bezpiecznym i miłym miejscu, robić to co sprawia mi przyjemność i dążyć do spełnienia marzeń małymi krokami, każdego kolejnego dnia.

4. Życie codziennie daje mi nową szansę na bycie lepszą, poprawę błędów.

5. Tyle jeszcze przede mną rzeczy, miejsc, relacji czekających na to, aby je odkryć.

6. Jestem zdrowsza niż kilka lat temu.

7. Jest jeszcze mnóstwo wspaniałych książek do przeczytania.

8. W moim życiu pojawiły się przeszkody, dzięki którym stałam się silniejszą osobą, nauczyłam się szukać wyjścia z najtrudniejszej sytuacji.

9. Mimo wszystko zawsze dążę do postawionego sobie celu.

10. Z łatwością dostrzegam dobro w innych.

11. Otacza mnie niesamowicie piękna przyroda, mam możliwość zwiedzać świat i podziwiać przepiękne miejsca.

12. W moim życiu zawsze jest miejsce na muzykę, która ma na mnie niesamowity wpływ.

13. Wciąż odkrywam nowe, małe przyjemności, które wchodzą w skład nowych, codziennych rytuałów.

14. Znajduję czas na medytację i lepsze poznawanie siebie.

15. Nauczyłam się naprawdę relaksować i być skupiona na tym co robię w danej chwili.

16. Wciąż dostrzegam potrzebę zmiany na lepsze, ale jednocześnie nie gonię za ideałem.

17. Mam najsłodszego, najukochańszego psiego przyjaciela.

18. Są w moim życiu sytuacje, które uświadamiają mi, co jest dla mnie naprawdę ważne.

19. Uświadomiłam sobie, że mniej (w wielu kwestiach, a szczególnie ubrań i innych przedmiotów) znaczy więcej.

20. Kupuję produkty rozważniej i bardziej odpowiedzialnie.

21. Praktyka jogi sprawia mi ogromną przyjemność.

22. Kilka lat temu, mimo wielu problemów okazałam się osobą bardzo zdeterminowaną i w gruncie rzeczy na tyle silną, aby postawić na swoim, a dzięki temu jestem teraz w miejscu, w jakim chciałam być.

23. Coraz łatwiej mi przezwyciężać strach.

24. Stres, z którym zmagam się w mojej codzienności, coraz mniej wpływa na moje nastroje i nastawienie.

Powiem Wam, że może się to wydawać banalne, ale tworzenie takich podsumowań pozwala nie tylko na pielęgnowanie wdzięczności, za to co już mamy, ale także na dostrzeżenie wyjątkowości swojego życia. Ja po stworzeniu swojej listy czuję jeszcze większą satysfakcję i radość z tego, co dzieje się w moim życiu. Jeśli chcesz się przekonać jak to działa, spróbuj wypisać chociaż 4 rzeczy, które wywołują dzisiaj w Tobie uczucie wdzięczności.

Zastanowienie się nad sobą, swoimi celami i codziennością jest również ważnym krokiem w drodze do bycia lepszą osobą dla siebie i innych. Z pewnością jest to cel, do którego z warto dążyć. Wdzięczność jest wspaniałym uczuciem i myślę, że warto poświęcić trochę uwagi, by wnieść jej więcej do swojego życia - cieszyć się z małych rzeczy oraz spojrzeć na siebie i innych z miłością.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz