piątek, 26 czerwca 2020

Wyzwanie #zyskajprzestrzeń - oczyść mieszkanie i umysł


Kilka dni temu pomyślałam, że chętnie zrobiłabym sobie w lipcu jakieś minimalistyczne wyzwanie  związane z oczyszczaniem przestrzeni. W rezultacie stworzyłam rozpiskę z kilkoma zadaniami i pomyślałam, że skoro taka lista już powstała, to warto podzielić się nią również z innymi. Dopisałam jeszcze kilka dodatkowych pomysłów, tak, by wyzwanie trwało praktycznie przez cały miesiąc i tak właśnie powstało 30- dniowe wyzwanie #zyskajprzestrzeń, związane z minimalizmem i oczyszczaniem przestrzeni, które rozpocznie się 1 lipca, a o jego przebiegu będę informować na moim Instagramie.

Jak będzie wyglądać wyzwanie?

Przygotowaną przeze mnie listę zadań do wykonania podczas trwania wyzwania, umieściłam na poniższej planszy:


Chciałabym zaznaczyć, że zadania uwzględnione w wyzwaniu, to inspiracje, a Was (jeśli będziecie chcieli wziąć udział w wyzwaniu) zachęcam do takiego sposobu korzystania z wyzwania, który będzie dla Was praktyczny i wygodny - np. jeśli chcecie, możecie poprzestawiać sobie kolejność zadań lub wykonać tylko wybrane zadania albo wymyślić swoje, które będą dostosowane do Was. Możecie też, jeśli tak bardziej Wam odpowiada, wykonywać zadania w innej kolejności. Wszystko po to, by było to dla Was praktyczne i inspirujące.
Oczywiście możecie też wykonywać każde zadanie w takiej kolejności, jaka widnieje na liście, ja osobiście tak właśnie będę robić. Każdego dnia wyzwania będę też (w mojej relacji na Instagramie) udostępniać moje własne postępy i przemyślenia związane z danym zadaniem.

Zadania

Jak możecie zauważyć tytuły konkretnych zadań na planszy nie są zbyt mocno doprecyzowane. Jest tak po pierwsze dlatego, że zdaję sobie sprawę, iż każdy ma inne możliwości, potrzeby i ilość posiadanych rzeczy. Przykładowo jedna osoba może mieć wiele przedmiotów w każdej z przykładowych 10 torebek i będzie potrzebowała więcej czasu, by się z tym uporać, a inna ma już porządek w torebce i być może po prostu będzie chciała się zastanowić nad tym, co i dlaczego w niej nosi.
Dlatego też, w wyzwaniu uwzględniam różnorodne potrzeby uczestników. Każdego dnia wyzwania będę też dokładniej opisywać dane zagadnienie (podawać przykłady i rozwijać temat). W relacjach na moim Instagramie będę publikować bardziej szczegółowy opis danego zadania - pojawią się inspiracje i dla „początkujących” i „zaawansowanych”.
Na podstawie planszy dotyczącej  pierwszego zadania, możecie zobaczyć, jak to będzie mniej więcej wyglądało:


Karty ze szczegółowymi opisami konkretnych zadań, będę zapisywać w wyróżnionej relacji w moim profilu na Instagramie, więc jeśli będziecie chcieli kiedyś do nich wrócić, to będą tam cały czas dostępne.

Co zrobić przed rozpoczęciem wyzwania?

A już dzisiaj, jeszcze przed rozpoczęciem wyzwania, chciałabym Was zachęcić do zastanowienia się nad tym, dlaczego w ogóle chcecie robić porządki i mieć więcej przestrzeni w mieszkaniu oraz głowie. Powody i cele mogą być różne - każdy jest inny i dobry.
Może chcemy po prostu ułatwić sobie sprzątanie poprzez posiadanie mniejszej ilości przedmiotów. Może chcemy poczuć się spokojniej, a może chcemy mieć więcej czasu na to, co dla nas naprawdę ważne. Dobrze jest znaleźć swoją indywidualną odpowiedź, ponieważ poznanie swojego celu dużo ułatwia i motywuje (zawsze, gdy będziemy mieć spadek motywacji, można przypomnieć sobie po co to robimy).

Gdzie dzielić się postępami?

Jeśli będziecie mieli ochotę brać udział w wyzwaniu i udostępniać swoje postępy na stories lub w postach na Instagramie, nie zapomnijcie mnie oznaczyć, żebym nie przegapiła Waszych relacji 🙂, możecie także używać hasztagu #zyskajprzestrzeń oraz udostępnić na swoim profilu, czy stories poniższą grafikę:



Oczywiście możecie także skorzystać z tego wyzwania sami, nie udostępniając niczego w sieci. Jeśli zajrzyjcie tutaj później - np. w czasie, gdy wyzwanie już trwa (można dołączyć w każdym momencie) lub dawno się skończyło, to również zachęcam do samodzielnego wzięcia udziału - można to zrobić kiedy tylko nam pasuje i mamy chęci. Można też zainspirować się zadaniami z listy podczas oczyszczania swojej przestrzeni z niepotrzebnych rzeczy.

Co może dać nam udział w wyzwaniu?

 Ja osobiście chciałabym, by ten czas pozwolił mi na dostrzeżenie, czy posiadana przeze mnie ilość przedmiotów jest dla mnie wciąż praktyczna i potrzebna. Chciałabym też skupić się na porządkach w głowie i dać sobie to, czego potrzebuję, by poczuć się spokojniej i dobrze w mojej codzienności.
Jeśli weźmiecie udział w wyzwaniu, to bardzo chętnie poczytam też Wasze refleksje po jego ukończeniu.
Wszystkim osobom, które będą brały udział, życzę powodzenia. Mam nadzieję, że przyniesie Wam to dużo inspiracji, refleksji i wniesie spokój w Waszą przestrzeń.

4 komentarze: