piątek, 6 stycznia 2017

Moje nawyki w pielęgnacji włosów



Odkąd pamiętam miałam problemy z włosami, nie to, że było ich zbyt mało - kiedyś było ich sporo, ale zawsze się okropnie plątały i strasznie puszyły. Najgorszy okres dla moich włosów nadszedł jednak w czasach gimnazjum i liceum, kiedy to z powodów zdrowotnych dosłownie straciłam połowę włosów i musiałam obciąć je na bardzo krótko, bo to był dla nich jedyny ratunek. Od tamtego czasu, odkąd dowiedziałam się też, gdzie leży przyczyna moich problemów z włosami (a mianowicie problemy z tarczycą) przeglądałam wiele książek odnośnie pielęgnacji, blogów, rozmawiałam z lekarzami i wypracowałam sobie swoje zasady dotyczące pielęgnacji włosów, dzięki którym udało mi się je doprowadzić do przyzwoitego stanu oraz zapuścić na taką długość, o jakiej zawsze marzyłam :) Zapraszam więc do zapoznania się z tymi zasadami, myślę, że każdy będzie mógł tu znaleźć coś dla siebie.

Moje zasady pielęgnacji włosów


1. Nie susz włosów - jedynie jeśli musisz (używając zimnego powietrza i suszarki jonizującej), a na co dzień czekaj, aż wyschną same.

2. Rozczesuj włosy od dołu do góry (najpierw końcówki, następnie kolejne, wyższe partie włosów).

3. Nakładaj na końcówki olejki, by zabezpieczyć włosy.

4. Stosuj regularnie wcierki na porost włosów.

5. Stosuj odżywki do włosów (na długość włosów).

6. Stosuj delikatne szampony, bez sls.

7. Myj włosy stosunkowo chłodną wodą - skórę głowy myj ciepłą, a resztę włosów chłodną wodą.

8. Myjąc włosy masuj delikatnie (nie mocno) całą powierzchnię skóry głowy.

9. Stosuj szampony i odżywki dostosowane do swojego typu włosów.

10. Raz na 2 tygodnie rób delikatny peeling skóry głowy.

11. Przed myciem włosów, rozczesuj włosy w takiej pozycji, w jakiej je myjesz - u mnie jest to opuszczając głowę w dół.

12. Nie farbuj włosów, a jeśli chcesz to zrobić, to zastosuj hennę.

13. Zimą staraj się związywać włosy, unikniesz wtedy ich większego przesuszenia i plątania.

14. Pij herbatki z szałwii i pokrzywy oraz chmielu. Możesz również robić z tych naparów płukanki do włosów.

15. Zażywaj suplementy - biotynę, skrzyp i pokrzywę.

16. Jedz dużo warzyw i owoców.

17. Regularnie (co dwa, trzy miesiące) podcinaj końcówki włosów.

18. Nie stosuj sztucznych środków utrwalających fryzurę lub rób to stosunkowo rzadko.

19. Stosuj olejowanie włosów, olejem dostosowanym do potrzeb Twoich włosów.

20. Osuszaj włosy delikatnie ręcznikiem zrobionym z materiału (np. ze starej koszulki bawełnianej) i czesz szczotką z drewnianymi zębami (ja posiadam szczotkę Gorgol).


Naprawdę warto spróbować zacząć stosować choćby niektóre z wymienionych punktów. Mimo tego, że moje włosy mają swoje lepsze i gorsze dni, jestem z nich zadowolona i wiem, że z pewnością ma na to wpływ także stosowanie powyższych zasad w pielęgnacji.

Zachęcam Was do wypróbowania tych sposobów, które po dłuższym stosowaniu, stają się przyjemną rutyną. Po jakimś czasie Wasze włosy z pewnością odwdzięczą się Wam lepszym wyglądem :). Jeśli macie jakieś swoje sprawdzone sposoby na pielęgnację włosów, podzielcie się w komentarzu.





2 komentarze: