poniedziałek, 1 maja 2017

Bezglutenowy przepis na: muffinki jaglano - amarantusowe























W mojej kuchennej szafce zobaczyłam ostatnio kilka dużych opakowań jaglanki i amarantusa, dodatkowo w lodówce znalazło się kilka opakowań mrożonych owoców, więc postanowiłam wiosennie poeksperymentować. I tak właśnie powstał szybki i prosty przepis na lekkie, owocowe muffinki - idealne na majówkową przekąskę.


Składniki:


  • 3,5 szklanki jaglanki
  • 2 szklanki amarantusa ekspandowanego
  • szklanka mleka sojowego
  • 3 łyżeczki ksylitolu
  • 2 banany
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka drożdży 
  • łyżeczka cynamonu
  • ulubione owoce do dekoracji, czekolada domowej roboty ( olej kokosowy + kakao naturalne + ksylitol / miód - wszystko mieszamy, mrozimy przez 30 minut)

Przygotowanie:

  1. Banany rozgniatamy w dużej misce, dodajemy jajko, jaglankę i amarantus, mleko (opcjonalnie możemy też dodać trochę jogurtu naturalnego), cynamon, ksylitol, drożdże. 
  2. Wszystko dokładnie mieszamy, przekładamy do foremek i dekorujemy owocami.
  3. Babeczki pieczemy w 180 stopniach, przez około 45 minut/godzinę (może być krócej, ja co 20 minut sprawdzałam wnętrze muffinek patyczkiem). Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz