piątek, 29 kwietnia 2022

Lista rzeczy do zrobienia przed 30 (*lub kiedykolwiek zechcesz)

     Przez parę lat, od czasu do czasu migały mi przed oczami wpisy typu "20 rzeczy, które warto zrobić przed 20", "40 miejsc do odwiedzenia po 40" itd.. Nie za bardzo się w nie zagłębiałam, ale w rezultacie pomyślałam, że stworzenie czegoś podobnego, spersonalizowanego pod moje potrzeby, to ciekawy pomysł.

Przyszło mi na myśl, że chętnie zrobiłabym sobie swoje własne wyzwanie w roku, gdy będę miała 30 lat. Zaczęłam więc tworzyć swoją listę i szybko była ona zapełniona pomysłami, gotowa do wykorzystania. Pomyślałam sobie wtedy, że może poczekam do tej 30 i wtedy zacznę ruszać z podejmowaniem konkretnych działań. Ale po chwili złapałam się na moim (tradycyjnym u mnie) schemacie odkładania ważnych dla mnie rzeczy na później i pomyślałam - dlaczego miałabym czekać z tym do 30? Nie fajniej byłoby zacząć już dzisiaj, niezależnie od tego kiedy mam urodziny i ile mam lat? I rzeczywiście okazało się, że brzmi to dużo bardziej ekscytująco.😄

Poza tym 2022 rok jest dla mnie rokiem wychodzenia poza moje lęki i robienia nowych rzeczy, a więc idealnie mi się to wszystko zgrało. Z początkiem tego roku, postanowiłam więc zacząć korzystać z mojej listy już "od zaraz" i przynosi mi to dużo frajdy. Przy okazji pomyślałam, że podzielę się z Wami chociażby częścią z moich pomysłów (zamiast 30 wyszło mi w rezultacie ponad 100 pozycji 😁), które sobie wypisałam i tym samym zainspiruję i Was do stworzenia swojej własnej listy. Pamiętajcie, że nie musicie czekać z tym do danego wieku - można zacząć ją realizować w każdym momencie.


Lista "30 rzeczy do zrobienia na 30 urodziny"

(lub "tyle ile rzeczy do zrobienia ile pragniesz, niezależnie od tego, które urodziny obchodzisz 😉")


1.Zostań wolontariuszką

2.Przeczytaj wszystkie książki ulubionego autora

3.Zjedz coś czego jeszcze nigdy nie zjadłaś (u mnie np. wegański ramen)

4.Pospaceruj na bosaka po śniegu

5.Wyjdź sama do spa i wykup całodzienny pakiet, wypróbuj nowy masaż

6.Aplikuj na wymarzone stanowiska pracy

7.Wybierz się (bez korzystania z map w telefonie) do miejsca, w którym nigdy nie byłaś

8.Napisz list do 60-letniej siebie, z poradami od 30-letniej siebie

9.Przytul się do kilku drzew w parku lub w lesie przez minimum 30 sekund

10.Zamów dla siebie piękny tort i duży bukiet kwiatów

11.Napisz książkę/tomik wierszy/skomponuj utwór muzyczny

12.Spróbuj szydełkowania/dziergania

13.Zrób jogę na plaży, o wschodzie słońca

14.Wybierz się na zagraniczny wyjazd w wymarzone miejsce

15. Wybierz się na koncert z ulubioną muzyką na żywo

16.Wybierz się na lot balonem

17.Wykąp się w wodospadzie

18.Hoduj własne warzywa

19.Weź udział w zajęciach tworzenia ceramiki

20.Zrób sobie tatuaż (może być henna 😉)

21.Przenieś kilka internetowych relacji do "realnej" codzienności

22.Zaangażuj się charytatywnie

23.Obejrzyj 30 wschodów/zachodów słońca

24.Zagraj w ulubioną grę planszową z dzieciństwa, obejrzyj ulubiony film z dawnych lat

25.Kup sobie tą wyjątkową, drogą rzecz, o której myślisz od wielu lat

26.Wybierz się na babski weekend poza miastem

27.Zasadź swoje drzewo

28.Ucz się języka (hiszpańskiego)

29.Zjedz w restauracji w ciemnościach

30.Graj na nowym instrumencie (misach tybetańskich/kalimbie)


+ Pamiętaj, że taka lista to forma zabawy😊. Podejdź do niej z dystansem i balansem. Dostosowuj listę do tego czego w danym czasie pragniesz (to może się zmieniać), wsłuchując się w siebie.

Oczywiście nie musisz "przymuszać się" do robienia wszystkiego „przed określonym wiekiem” (bo nie o to tu chodzi), nie musisz również odkładać robienia rzeczy „do określonego wieku”, nie musisz robić tych samych rzeczy, które wybrałaby większość lub Twoje otoczenie (wybieraj po swojemu, dostosowuj wyzwania i marzenia do siebie). Rób to, co czujesz, czego wewnętrznie naprawdę chcesz, w czasie, który czujesz, że jest dla Ciebie odpowiedni.

A taka lista może być przyjemnym i namacalnym przypomnieniem o tym, że warto pamiętać o sobie, o swoich małych i dużych pragnieniach i planach. O tym, by nie pozostawiać siebie samych gdzieś w tyle, a raczej uczyć się przeżywać życie, przyzwalając sobie na podążanie za autentycznym głosem serca i marzeń.


To jak, masz ochotę stworzyć własną listę😊?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz